diumenge, 2 de maig del 2010

CATALUNYA VS TRIBUNAL CONSTITUCIONAL (ALIAS UNA, GRANDE Y LIBRE)


TEXTO EN CATALÁN (MÁS ABAJO EL TEXTO EN CASTELLANO):
Ja n’hi ha prou! Un TC il·legítim que incompleix amb la Constitució ens està prenent el pel. Això s’ha convertit en un pols entre Catalunya i el Constitucional. Entre els nacionalistes espanyols d’ “una, grande y libre”, i la voluntat sobirana del poble català. Entre els que anhelen els temps pretèrits a mans del dictador, i els que anhelem democràcia i llibertat.

Si per força hem de continuar suportant aquesta caricatura de Tribunal, doncs que posin ja d’una vegada per totes el que han de posar al damunt de la taula, i retallin el nostre Estatut. Ja no m’agradaven les retallades que es van fer a les Corts quan va ser aprovat, i si l’han de retallar encara més, doncs prefereixo tornar a l’Estatut del 1979 i forçar el canvi d’una Constitució Espanyola obsoleta i caduca que ens retalla les llibertats i no ens deixa créixer.

Ja n’hi ha prou! Necessitem el Canvi Ja! Si España vol conviure amb Catalunya ens ha d’acceptar com som, i ens ha de respectar. La imposició no es cap solució. La submissió no forma part del nostre tarannà, i en canvi sí que n’és compartir i respectar. No neguem la identitat i la cultura de ningú, i tampoc volem que ens neguin les nostres.

TEXT EN CASTELLÀ (A DALT EL TEXT EN CATALÀ):
¡Basta ya! Un TC ilegitimo que incumple con la Constitución nos está tomando el pelo. Esto se ha convertido en un pulso entre Catalunya y el Constitucional. Entre los nacionalistas españoles de “una, grande y libre”, y la voluntad soberana del pueblo catalán. Entre los que anhelan los tiempos pretéritos en manos del dictador, y los que anhelamos democracia y libertad.

Si por fuerza debemos seguir soportando esta caricatura de Tribunal, pues que pongan ya, de una vez por todas lo que han de poner sobre la mesa, y recorten nuestro Estatut. Ya no me gustaban los recortes que se hicieron en las Cortes cuando fue aprobado, y si aún lo han de recortar más, pues prefiero volver al Estatut de 1979, y forzar el cambio de una Constitución Española obsoleta y caduca que nos recorta las libertades y no nos deja crecer.

¡Basta ya! ¡Necesitamos un Cambio Ya! Si España quiere convivir con Catalunya han de aceptarnos como somos, y nos tienen que respetar. La imposición no es ninguna solución. La sumisión no forma parte de nuestro ideario, y en cambio sí que lo es compartir y respetar. No negamos la identidad y la cultura de nadie, y tampoco queremos que nos nieguen las nuestras.