diumenge, 27 de juny del 2010

GAYS, LESBIANES, BISEXUALS I TRANSEXUALS


TEXTO EN CATALÁN (MÁS ABAJO EL TEXTO EN CASTELLANO):
Durant onze dies (18-28 de juny) Barcelona ha acollit per segon any el PRIDE, una de les celebracions de l’Orgull LGBT més important del Mediterrani, i que porta al seu darrere més de 30 associacions i empreses, oferint cultura, esport, debat, lleure i festa, i que s’estendrà per les principals poblacions de Catalunya.

Veient coses com aquesta me’n sento molt orgullós de pertany a aquest país. Catalunya ha estat sempre oberta i respectuosa amb tothom que ho sigui així mateix amb la resta de la ciutadania, i acollint esdeveniments com el PRIDE ofereix al mon la imatge del que realment és, Oberta, Tolerant i Cosmopolita.

Hi ha molta gent que es posarà les mans al cap fent gala d’intolerància, sectarisme i sovint hipocresia, i faran l'impossible per posar pals a les rodes de qualsevol organització d’esdeveniments semblants. S’ha de respectar perquè no podem forçar a ningú a pensar d’altre manera (cadascun ha de lluitar amb les seves pròpies pors), tot i que sí podem fer pedagogia perquè, el nostre jovent no ho comparteixi i siguin els artífex d’un futur molt diferent.

Per sort els grups polítics progressistes permeten cada cop més que la igualtat i la tolerància imperi a la nostre societat i que esdeveniments com aquest puguin ser una realitat. Hi ha molts esculls a superar perquè fins i tot dintre els col·lectius progressistes (inclosos els partits polítics que així s’etiqueten) hi ha molta gent que no és prou tolerant amb les diferències, acostant-se perillosament d’aquesta manera al pensament dels grups conservadors de dreta, centre, i els nacionalistes arrossegats per una educació religiosa intolerant i hipòcrita.

Demà, 28 de juny, és el Dia Internacional de l’Orgull LGBT. Felicitats per a tots i totes els que sou d’aquest col·lectiu, i també per a tots i totes els que sense pertany-hi sou inclusius i tolerants amb les diferències!

TEXT EN CASTELLÀ (A DALT EL TEXT EN CATALÀ):
A lo largo de once días (18-28 de junio) Barcelona ha acogido por segundo año el PRIDE, una de las celebraciones del Orgullo LGBT más importante del Mediterráneo, y que arrastra tras de si más de 30 asociaciones y empresas, ofreciendo cultura, deporte, debate, entretenimiento y fiesta, y que se extenderá por las principales poblaciones de Catalunya.

Viendo cosas como esta me siento muy orgulloso de pertenecer a este país. Catalunya ha sido siempre abierta y respetuosa con todos aquellos que asimismo lo sean con el resto de la ciudadanía, y acogiendo eventos como el PRIDE ofrece al mundo la imagen de lo que realmente es, Abierta, Tolerante y Cosmopolita.

Hay mucha gente que se llevará las manos a la cabeza haciendo gala de intolerancia, sectarismo y a menudo hipocresía, y harán lo imposible por colocar palos en las ruedas en la organización de cualquier evento parecido. Hay que respetarlo porque no podemos forzar a nadie a pensar diferente (cada cual debe luchar con sus propios miedos), aunque sí que podemos hacer pedagogía para que nuestros jóvenes no lo compartan y sean los artífices de un futuro muy diferente.

Por suerte los grupos políticos progresistas permiten cada vez más que la igualdad y la tolerancia impere en nuestra sociedad, y que eventos como este puedan ser una realidad. Existen muchos escollos que superar, porque incluso dentro de los colectivos progresistas (incluidos los partidos políticos que así se etiquetan) hay mucha gente que no es suficientemente tolerante con las diferencias, acercándose de esta forma muy peligrosamente al pensamiento de los grupos conservadores de derechas, centro, y los nacionalistas arrastrados por una educación religiosa intolerante e hipócrita.

Mañana, 28 de junio, es el Día Internacional del Orgullo LGBT. ¡Felicidades para todos y todas los que pertenecéis a este colectivo, y también para todos y todas los que sin pertenecer sois inclusivos y tolerantes con las diferencias!