dijous, 20 de desembre del 2007

FEDERALISME SÍ, GRÀCIES… / FEDERALISMO, SÍ GRACIAS…

TEXTO EN CATALÁN (MÁS ABAJO EL TEXTO EN CASTELLANO)
Dissabte passat a la reunió Coordinadora de Ciutadans pel Canvi es van aprovar els nous Estatuts de l’Associació, i també endegar un Projecte Federal per part de CpC.

Personalment va ser molt satisfactori, perquè des de fa temps que penso que l’única via possible per poder arreglar molts dels problemes de convivència que avui dia ens acuiten és el Federalisme.

Ja no entraré en el debat de si ha de ser simètric o asimètric, perquè com vaig dir en aquest mateix bloc (21 d’octubre de 2007 Ciudadania por la Democrácia):

“Si es necesario creemos y démosle forma a un federalismo global y universal... Seamos creativos por nuestro futuro y por el futuro democrático de las generaciones venideras.”

El cas és que la nostra societat reclama a crits un Canvi. Un Canvi de pensament, un Canvi d’estructures, un Canvi de realitat democràtica, i un Canvi de la Constitució...
I això és una de les coses per les que Ciutadans pel Canvi, des de la vesant civica i política que ens caracteritza, treballarem d’ara endavant.

La societat ha de veure i de ser conscient que la fi de la violència, si més no la fi de qualsevol argument esgrimit pels violents, ha de quedar obsolet i sense cap mena de sentit (tenint en compte de que la violència en un estat democràtic mai no tindrà sentit ni justificació possible), amb una societat federal, que no deixarà de ser mes que el reflex del futur d’una Europa Confederal.

Així que us diré a tots i a totes, Federalisme sí, gràcies...


TEXT EN CASTELLÀ (D’ALT EL TEXT EN CATALÁ)
El pasado sábado, en la reunión de la Coordinadora de Ciutadans pel Canvi se aprobaron los nuevos Estatutos de la Asociación, y también poner en marcha un Proyecto Federal por parte de CpC.

Personalmente fue muy satisfactorio, por que desde hace tiempo que pienso en que la única vía posible para poder solventar muchos de los problemas de convivencia que hoy día nos acucian es el Federalismo.

Ya no entraré en el debate de si debe ser simétrico o asimétrico, porque como ya dije en este mismo bloc (21 de octubre de 2007, Ciudadanía por la Democracia):

“Si es necesario creemos y démosle forma a un federalismo global y universal... Seamos creativos por nuestro futuro y por el futuro democrático de las generaciones venideras.”

El caso es que nuestra sociedad reclama a gritos un Cambio. Un Cambio de pensamiento, un Cambio de estructuras, un Cambio de realidad democrática, y un Cambio de la Constitución…
Y esto es una de las cosas por las que Ciutadans pel Canvi, desde la vertiente cívica y política que nos caracteriza, trabajaremos a partir de ahora.

La sociedad ha de ver y ser consciente de que el fin de la violencia, si más no el fin de cualquier argumento esgrimido por los violentos, quedará obsoleto y sin ningún sentido (teniendo en cuenta de que la violencia en un estado democrático jamás tendrá sentido ni justificación posible), dentro de una sociedad federal, que no dejará de ser mas que el reflejo del futuro de una Europa Confederal.

Así que os diré a todos y a todas, Federalismo sí, gracias…

1 comentari:

Anònim ha dit...

Muy de acuerdo con el elogio del federalismo. Y añado la idea de que para construir federalmente un conjunto de sociedades, como paso previo ha de potenciarse la noción contraria a la de súbdito del Estado. No hay federalismo con súbditos. Sí hay federalismo con personas que se asocian libremente, con ciudadanos que diseñan y administran la cosa pública.