dilluns, 17 de novembre del 2008

MASCLISME = INSEGURETAT I POR / MACHISMO = INSEGURIDAD Y MIEDO


TEXTO EN CATALÁN (MÁS ABAJO EL TEXTO EN CASTELLANO):
Dissabte vaig llegir una noticia al diari força preocupant... Masclisme i gelosia son ben vistos pels adolescents catalans.

Segons El Periódico de Catalunya (15.11.2008): “Els nois catalans d’entre 14 i 18 anys encara perceben el masclisme com un aspecte positiu en una relació sentimental. Aquesta és una de les conclusions d’un estudi qualitatiu elaborat pel Departament d’Acció Social durant l’any 2007 (...) Segons l’estudi dut a terme per Acció Social entre joves escolaritzats , tant els nois com les noies consideren que la gelosia és positiva en una parella i opinen que sense aquest sentiment la relació es feble i sense compromís. A més a més, els nois no observen el masclisme com un aspecte negatiu i no identifiquen com a violents certs comportaments de submissió.”

Sembla ser que tenim una tasca feixuga per endavant, ja que hi a quelcom que els adults no estem fent gaire bé, perquè el nostre jovent puja amb la mateixa xacra social que ens ha colpejat durant segles, la violència de gènere i la desigualtat entre dones i homes.

Eduquem-nos nosaltres mateixos i eduquem els nostres fills i filles perquè el dia de demà sigui quelcom diferent, i arribi el moment en que tots i totes puguem expressar-nos per igual..., que en un futur proper tothom tinguem els mateixos drets i no utilitzem la violència per donar regna solta a les nostres frustracions, i/o per amagar les nostres pròpies limitacions.

Considero que un comportament masclista intenta amagar la inseguretat i la por a la pèrdua de control per part de qui el desenvolupa.

Tant homes com dones hem de vèncer les dependències, ja que psicologicament una actitud intimidadora i agressiva necessita d’un altre actitud victimista, i ambdues es complementen creant una co-dependència gens ni mica sana...

Sí a la Igualtat i No a la Violència! Per una Societat Sana!

TEXT EN CASTELLÀ (A DALT EL TEXT EN CATALÀ):
El sábado leí una noticia en el diario muy preocupante... Machismo y celos son bien vistos por los adolescentes catalanes.

Según El Periódico de Catalunya (15.11.2008): “Los chicos catalanes entre 14 y 18 años todavía perciben el machismo como un aspecto positivo en una relación sentimental. Esta es una de las conclusiones de un estudio cualitativo elaborado por el Departamento de Acción Social durante el año 2007 (...) Según el estudio llevado a cabo por Acción Social entre jóvenes escolarizados, tanto los chicos como las chicas consideran que los celos son positivos en una pareja y opinan que sin este sentimiento la relación es débil y sin compromiso. Además, los chicos no observan el machismo como un aspecto negativo y no identifican como violentos ciertos comportamientos de sumisión.”

Parece ser que tenemos una ardua tarea por delante, ya que hay algo que los adultos no estamos haciendo demasiado bien, porque nuestros jóvenes suben con la misma lacra social que nos ha golpeado durante siglos, la violencia de género y la desigualdad entre mujeres y hombres.

Eduquémonos nosotros mismos y eduquemos a nuestros hijos e hijas, para que el día de mañana sea diferente, y llegue el momento en que todos y todas podamos expresarnos por igual..., que en un futuro próximo todos y todas tengamos los mismos derechos y no utilicemos la violencia para dar rienda suelta a nuestras frustraciones, y/o para esconder nuestras propias limitaciones.

Considero que un comportamiento machista intenta esconder la inseguridad y el miedo por la pérdida del control por parte de quien la desarrolla.

Tanto hombres como mujeres debemos vencer las dependencias, ya que psicológicamente, una actitud intimidadora y agresiva necesita de otra actitud victimista, y ambas se complementan creando una co-dependencia nada sana...

¡Sí a la Igualdad y No a la Violencia! ¡Por una Sociedad Sana!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Amazing! Its in fact awesome post, I have got much
clear idea concerning from this paragraph.

Also visit my web-site - mermaid

Anònim ha dit...

I was recommended this blog by way of my cousin. I'm no longer sure whether or not this post is written by him as no one else recognise such exact about my trouble. You're wonderful!
Thanks!

my weblog - lattialaatat