dilluns, 5 de gener del 2009

AIXÒ ÉS UNA MERDA / ESTO ES UNA MIERDA


TEXTO EN CATALÁN (MÁS ABAJO EL TEXTO EN CASTELLANO):
Malauradament tornem a parlar de Gaza i del que els civils palestins estan patint...

Avui he vist a les noticies de TV3 unes imatges del que està succeint a la Franja de Gaza i tan sols puc dir, Això és una merda!

Veient el que està passant amb la població civil palestina (res més que el colofó final del que ha estat succeint durant molts anys), renego de ser europeu i renego de tenir res a veure amb la “civilització mundial”, perquè això és una merda!

Escolto a les noticies que el Consell de Seguretat de l’ONU es troba impotent, i penso que fan palès com moltes d’altres vegades la seva incompetència i que no serveixen pel que en un principi existeixen. Per tant penso, que l’ONU hauria de desaparèixer i que s’hauria de crear un nou organisme lliure de les manipulacions de uns quants països (com els que tenen dret a vet). Aquest organisme, tal i com està creat, no funciona com cal, i podríem dir també, que és una merda...

Penso que l’Obama no està responent positivament a les expectatives de canvi del mon sencer. Ja ho sé! Encara no és president. Però tots sabem que si volgués podria fer molt més, i no es veu pas que ho faci.... Tot això és una merda.

Bé, ja acabo amb l’escrit i perdoneu-me el to i d’alguna paraula dissonant, però penso de tot cor que això és una merda!

TEXT EN CASTELLÀ (A DALT EL TEXT EN CATALÀ):
Desgraciadamente volvemos a hablar de Gaza y de lo que los civiles palestinos están sufriendo...

Hoy he visto en las noticias de TV3 unas imágenes de lo que está sucediendo en la Franja de Gaza y tan sólo puedo decir, ¡ Esto es una mierda !

Viendo lo que está sucediendo con la población civil palestina (nada más que el colofón final de lo que ha estado sucediendo durante muchos años), reniego de ser europeo y de tener nada que ver con la “civilización” mundial, ¡porque esto es una mierda!

Escucho en las noticias, que el Consejo de Seguridad de la ONU se encuentra imponente, y creo hacen notoria, como muchas otras veces, su incompetencia y que no sirven para lo que en un principio existen. Por ello pienso que la ONU debería desparecer, y que debería crearse un nuevo organismo libre de las manipulaciones de unos cuantos países (como los que tienen el derecho a veto). Este organismo, tal y como está creado, no funciona debidamente, y también podríamos decir que es una mierda...

Creo que Obama no está respondiendo positivamente a las expectativas de cambio del mundo entero. ¡Ya lo sé! Todavía no es presidente... Pero todos sabemos que si quisiese podría hacer mucho más, i no se ve que lo haga... Todo esto es una mierda.

Bueno, termino ya con el escrito y perdonadme el tono de alguna palabra disonante, ¡pero pienso de todo corazón que esto es una mierda!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Sí, i tant. És desesperant!