divendres, 26 de març del 2010

AL PUNT DE MIRA DE LA DRETA / EN EL PUNTO DE MIRA DE LA DERECHA

TEXTO EN CATALÁN (MÁS ABAJO EL TEXTO EN CASTELLANO):
El Jutge Baltasar Garzón, defensat i recolzat en el seu moment pel Partit Popular, per dur a terme les investigacions sobre el GAL (Grups Antiterroristes d’Alliberament) durant les dècades 80 i 90, es troba ara en el punt de mira d’aquest mateix partit.

Per què ara? Doncs perquè tot tirant del fil va destapar-se una xarxa de corrupció (cas Gürtel) vinculada a la direcció nacional del PP, i com no, s’han posat en moviment les forces vives fàctiques de la dreta espanyola, les quals estan introduïdes a tots els estaments del poder (empresarial, religiós, polític i jurídic) a la nostra societat.

No vull entrar per res en consideracions sobre la persona del Jutge, professional o privada. Desconec si és bo o és dolent, honest o fraudulent, transparent o opac, desconec si ha evadit el fisc o no... Una cosa sí que ho sé, Garzón és un expert a treure a la llum la merda i la corrupció, i sembla ser que el Partit Popular amb el seu tarannà li ho posa molt fàcil.

D’altre banda, l’ataquen amb “La Memòria Històrica” i volen jutjar-lo per investigar el franquisme. El Tribunal Suprem ho va confirmar ahir. Es possible que s’assegui al banc dels acusats per un delicte de prevaricació. L’acusen d’ignorar i esquivar conscientment la llei d’amnistia al declarar-se competent per investigar les desaparicions durant la guerra civil i el franquisme.

Ja vaig parlar dies enrere sobre aquesta llei, i penso que és molt indignant, perquè deixa impunes els assassinats, les injustícies i el terrorisme d’estat que va tenir lloc durant un període de quaranta anys, posteriors a l’acabament de la guerra civil espanyola.

Volen acabar amb ell i no sé si ho aconseguiran. Pot ser que sí... Tant de bo que surti un altre jutge Garzón, i un altre, i una altre... Tant de bo que els corruptes, que les pomes podrides del cistell que conforma la nostra societat, s’enfrontin a un exercit de jutges Garzón i acabin al lloc on els pertany, és a dir a l’abocador per ser reciclats i tornar a ser socialment útils.

TEXT EN CASTELLÀ (A DALT EL TEXT EN CATALÀ):
El Juez Baltasar Garzón, defendido y apoyado en su momento por el Partido Popular, para llevar a cabo las investigaciones sobre el GAL (Grupos Antiterroristas de Liberación) durante las décadas 80 y 90, se halla ahora en el punto de mira de éste mismo partido.

¿Por qué ahora? Porque tirando del hilo se destapó una red de corrupción (caso Gürtel) vinculada a la dirección nacional del PP, y como no, se han movilizado las fuerzas vivas fácticas de la derecha española, las cuales están introducidas en todos los estamentos del poder (empresarial, religioso, político y jurídico) en nuestra sociedad.

No quiero entrar para nada en consideraciones sobre la persona del Juez, profesional o privada. Desconozco si es bueno o malo, honesto o fraudulento, transparente u opaco, desconozco si ha evadido al fisco o no... Sí que sé una cosa, Garzón es un experto en sacar a la luz la mierda y la corrupción, y parece ser que el Partido Popular se lo pone muy fácil con su proceder.

Por otra parte, le atacan con “La Memoria Histórica” y quieren juzgarle por investigar el franquismo. El Tribunal Supremo lo confirmó ayer. Posiblemente se siente en el banco de los acusados por un delito de prevaricación. Le acusan de ignorar y esquivar conscientemente la ley de amnistía al declararse incompetente para investigar las desapariciones durante la guerra civil y el franquismo.

Ya hablé días atrás sobre esta ley, y creo que es muy indignante, porque deja impunes los asesinatos, las injusticias y el terrorismo de estado que tuvo lugar durante un período de cuarenta años, posteriores al fin de la guerra civil española.

Quieren acabar con él y no sé si lo conseguirán. Puede que sí... Ojalá que salga otro Juez Garzón, y otro, y otro... Ojalá que los corruptos, que las manzanas podridas del cesto que conforma nuestra sociedad, se enfrenten a un ejercito de jueces Garzón y terminen yendo allá donde les pertenece, es decir al basurero para poder ser reciclados y que vuelvan a ser socialmente útiles.