dimarts, 13 d’abril del 2010

LA DEMOCRÀCIA TRONTOLLA PERÒ ES VIVA/ LA DEMOCRACIA SE TAMBALEA PERO ESTÁ VIVA


TEXTO EN CATALÁN (MÁS ABAJO EL TEXTO EN CASTELLANO):
La democràcia trontolla i no ens ho podem quedar mirant sense fer res. Aquesta situació només afavoreix al PP ja que la seva política no es fonamenta pas amb la democràcia. Per aquest partit polític, que enyora els temps de la dictadura y lluita aferrissadament per amagar la veritat del succeït durant aquella època, la democràcia és un mal de la nostra societat que l’està degradant... Fa riure llegir que la senyora Cospedal qualifica el suport a Garzón d’atemptat contra la democràcia, quan el seu partit la torpedina constantment.

Cal reforçar la democràcia i donar-li credibilitat davant la ciutadania. A Catalunya, des de Ciutadans pel Canvi ho estem intentant sense defallir.

Primer, amb l’ILP de la Llei Electoral per Catalunya. Una proposta de Llei Electoral valenta i agosarada que hagués servit per enfortir i refermar el nostre sistema democràtic. Gairebé ho aconseguim del tot. Tots els partits estaven disposats a fer-ho, menys CiU que anteposà els seus interessos de partit als de la ciutadania. Tot i això en la pròxima legislatura ho farem possible. A més a més, crec que el que s’aprovi al Parlament de Catalunya també servirà per millorar el sistema electoral espanyol.

Segon, amb la campanya Via Federal. La Constitució espanyola està obsoleta i caduca. Per això la democràcia se’n ressent i queda ofegada. Perquè no la deixa créixer i expandir-se. Amb la modificació de la Constitució podem aconseguir una Catalunya i una Espanya Federals. Tot plegat per treballar també per una Europa Federal.

La democràcia trontolla però no es morta, ni morirà, com molts voldrien. Plegats la ciutadania i la classe política (per suposat deixant de banda els corruptes d’ambdós grups i els que anhelen l’absolutisme i les dictadures), podem fer que revifi adquirint un nou i renovat esplendor que faci reverdir la justícia social i la solidaritat al nostre país.

TEXT EN CASTELLÀ (A DALT EL TEXT EN CATALÀ):
La democracia se tambalea y no nos podemos quedar mirando sin hacer nada. Esta situación favorece tan sólo al PP ya que su política no se basa en la democracia. Para este partido político, que añora los tiempos de la dictadura y lucha denodadamente para ocultar la verdad de lo sucedido durante aquella época, la democracia es un mal de nuestra sociedad que la está degradando... Me da risa leer que la señora Cospedal califica el soporte a Garzón de atentado contra la democracia, cuando su partido la torpedea constantemente.

Hay que reforzar la democracia y darle credibilidad ante la ciudadanía. En Catalunya, desde Ciutadans pel Canvi lo intentamos sin desfallecer.

Primero, con la ILP de la Ley Electoral para Catalunya. Una propuesta de Ley Electoral valiente y audaz que hubiese servido para fortalecer y reafirmar nuestro sistema democrático. Casi lo conseguimos. Todos los partidos estaban dispuestos a llevarla a cabo, menos CiU que antepuso sus intereses de partido a los de la ciudadanía. Aún así, lo haremos posible en la próxima legislatura. Además, creo que lo que se apruebe en el Parlament de Catalunya servirá también para mejorar el sistema electoral español.

Segundo, con la campaña Vía Federal. La Constitución española está obsoleta y caduca. Por ello la democracia se resiente y se ahoga. Porque no la deja crecer y expandirse. Con la modificación de la constitución podemos conseguir una Catalunya y una España Federales. Todo ello para trabajar también por una Europa Federal.

La democracia se tambalea pero no está muerta, ni morirá, como muchos querrían. Juntos, la ciudadanía y la clase política (por supuesto dejando de lado a los corruptos de ambos grupos a los que anhelan el absolutismo y las dictaduras), podemos conseguir que se reavive adquiriendo un nuevo y renovado esplendor que haga reverdecer la justicia social y la solidaridad en nuestro país.

1 comentari:

Pedrosa ha dit...

No lo dudo, que algunos políticos persigan el buen hacer para su comunidad,("puedo creerme lo") pues hay personas,que pueden ser identificadas, por su manera de pensar y sentir, pero una persona no es un partido, una persona es un numero en el grupo del partido, que esta sujeto a unas leyes, o normas impuestas por una jeralquia,que es la que decide ... (Bueno) "es algo largo de explicar".. yo podría, (al menos dando ideas),ya que no soy una persona de grandes recursos, ayudar en lo que pudiera , siempre desinteresadamente, pues no es mi meta ser político, (aunque la política esta siempre hay, "donde hay pan" ahí hay política),, pero de muy buenas ideas,que es lo que hace falta en una sociedad, personas que tengan proyectos viables,para que florescan los pueblos,,