dimecres, 22 d’agost del 2007

DIFERENCIEM ENTRE CRÍTICA I MANIPULACIÓ DESTRUCTIVA

Soc una persona que sempre he estat crític amb tot allò que he pensat no estava bé, i he denunciat el que considerava injust. De vegades, pot ser massa vegades, m’han dit somiador i quimèric. No se si seré un somiador, el que si que sé que persegueixo aconseguir els meus ideals i fer los realitat. De vegades (massa vegades pel meu gust) m’he equivocat, i no sempre ho he sabut reconèixer al moment..., però això m’ha ensenyat a saber demanar perdó i a saber disculpar me. De tot se’n aprèn.

Una vegada li vaig dir a un company de Ciutadans pel Canvi que el que ens havia de diferenciar de la resta, tant a la nostra Plataforma com a l’Associació, era la transparència a les nostres accions, als nostres pensaments i al nostre tarannà. I que per aquesta, entre d’altres raons, jo m’havia afegit a aquest grup de Ciutadans i Ciutadanes. Perquè vaig veure en els Ciutadans pel Canvi la possibilitat de realitzar tot allò que fins ara, fins i tot a mi, m’havia semblat quelcom quimèric. I l’Associació no m’ha defraudat. Soc conscient de que en un grup de persones tan gran n’hi a d’haver de tot, i que també m’hi trobat i me trobaré amb persones que no gaudeixen de la meva confiança, però això queda més que compensat per totes aquelles persones amb les que hi confio amb els ulls tancats, i que son els únics i les úniques que tindran cabuda a la meva realitat humana.

Tot i això, encara t’hi trobes amb persones, amb les que has confiat amb els ulls tancats, i que descobreixes un bon dia que tenen una doble moral, una doble cara que mostra tot allò que rebutges i contra el que lluites... I això fa mal! També n’aprenc d’això.

M’ha succeït al passat i segueix passant me ara. Més d’un cop he pensat que hi a quelcom que no estic fent bé, però acabo dient me que no m’haig de tancar, i que haig de seguir siguent jo mateix. Que simplement haig d’aprendre a esbrinar el bo del dolent... Ah, i ho tinc clar que no penso canviar, perquè se que hi a moltes persones honestes i netes a aquest mon, i n‘estic segur de me’n trobaré moltes d’elles al meu camí.

Es bo ser crític i constructiu, es bo perquè la nostra societat evolucioni. El que ja no es bo, i s’ha d’eradicar a l’igual que faríem amb una malaltia, es la critica destructiva pel simple fet de fer mal. Jo no creia que això pugues ser, però l’experiència m’ha demostrat que existeix. El que no es gens bo es la manipulació que alguns i algunes fan que sigui la seva forma habitual de vida, i el seu tarannà del dia a dia. Amb aquesta gent no cal fer res. Ells i elles es desemmascaren per si mateixos. Tots i totes s’acaben coneixent, i la resta s’aparten per deixar los viure amb la seva pròpia mentida.

No cal fer res especial amb aquesta gent. Per els que coneixen la metafísica sabran que hi a unes lleis universals que es compleixen, hi creguis o no hi creguis. I tot, abans o després, es col·loca al seu lloc i cadascun rep multiplicat el que ha llaurat i sembrat a la seva vida, ja sigui bo o dolent.

I torno a dir perquè m’entenguin clar i ben alt, aprenguem a diferenciar entre la crítica constructiva, i la crítica destructiva i manipuladora que s’utilitza pel simple fet de fer mal, i aprofitar se’n social, personal i políticament de les persones i de les situacions.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Fabulous, what a web site it is! This website gives useful data to us, keep it up.


Here is my web blog: ford ranger