dissabte, 19 de juliol del 2008

SENYOR PUIG, SER POLITIC ÉS QUELCOM MÉS QUE ANAR EN LLISTES / SEÑOR PUIG, SER POLÍTICO ES ALGO MÁS QUE IR EN LISTAS.


TEXTO EN CATALAN (MÁS ABAJO EL TEXTO EN CASTELLANO):
En Felip Puig, número dos de CIU, ha demostrat aquesta setmana que el lloc que ocupa al Parlament gràcies a la confiança atorgada per la ciutadania li ve molt gran. Atacant al President de la Generalitat per la seva manera de parlar el català ha estat de mal gust, i un senyal indicatiu de que se li acaben les raons vàlides i aposta pel pla desesperat de “tot s’hi val”.

Senyor Puig, encara no he tingut el plaer de trobar-m’hi un polític que parli el català a la perfecció (inclòs vostè). Els afeccionats a aquestes coses podrien cercar a les hemeroteques les intervencions dels polítics catalans i veuríem que en trobem... Jo recordo haver escoltat intervencions de polítics com en Jordi Pujol o l’Artur Mas en les quals deien “castellanades” i expressions que mai no hi trobaríem a un diccionari de llengua catalana. I si menciono a aquestes dues persones es perquè son del mateix partit polític que vostè, ja que com he dit abans ho podem veure a molts d’altres polítics.

No passa res senyor Puig. Vostès mateixos ho deien fa temps, adreçant-se als immigrants, s’ha d’intentar parlar el català encara que no es faci bé, perquè amb el temps i amb la pràctica es com se’n aprèn. Què es el que ha canviat ara? Oportunisme polític? Què pot ser abans no parlaven amb el cor? Per què ahir blanc i avui negre? Sap el que vol dir coherència?

Senyor Felip Puig, ser polític es quelcom més que anar en llistes! La ciutadania espera que els polítics que els representen, i en parlem de totes les ideologies polítiques, facin la tasca per la qual se’ls paga. Es a dir, entre d’altres moltes coses construir una societat el mes justa possible i amb igualtat d’oportunitats per a tots i totes. Això es quelcom que hem de fer entre tots i totes, oblidant si som de dretes, de centre, d’esquerres, o del que sigui... Per a mi el polític ha de ser una persona que decideix treballar per les persones, independentment del color, raça, religió, condició sexual, ideologia política o procedència geogràfica. Senyor Puig, no tinc altre remei “Suspens a la seva tasca política”.


TEXT EN CASTELLÀ (A DALT EL TEXT EN CÁTALA):
Felip Puig, número dos de CIU, ha demostrado esta semana que el lugar que ocupa en el Parlamento gracias a la confianza otorgada por la ciudadanía le viene muy grande. Atacando al Presidente de la Generalitat por su forma de hablar el catalán ha sido de muy mal gusto y un indicativo de que se acaban las razones válidas y apuesta por el plan desesperado de “todo vale”.

Señor Puig, todavía no he tenido el placer de encontrarme con un político que hable el catalán a la perfección (incluido usted). Los aficionados a estas cosas podrían buscar en la hemerotecas las intervenciones de los políticos catalanes y veríamos qué encontramos...

Yo recuerdo haber escuchado intervenciones de políticos como Jordi Pujol o Artur Mas en la cuales decían “castellanadas” y expresiones que jamás encontraríamos en un diccionario de lengua catalana. Y si menciono a estas dos personas es porque son del mismo partido político que usted, ya que como he dicho antes podríamos verlo en muchos otros políticos.

No pasa nada señor Puig. Ustedes mismos lo decían hace tiempo, dirigiéndose a los inmigrantes, hay que intentar hablar el catalán aunque no se haga bien, porque con el tiempo y con la práctica es como se aprende. ¿Qué es lo que ha cambiado ahora? ¿Oportunismo político? ¿Tal vez antes no hablaban con el corazón? ¿Por qué ayer blanco y hoy negro? ¿Sabe lo que quiere decir coherencia?

Señor Felip Puig, ¡ser político es algo más que ir en unas listas! La ciudadanía espera que los políticos que los representan, y hablamos de todas las ideologías políticas, hagan la tarea por la cual se les paga. Es decir, entre otras muchas cosas construir una sociedad lo más justa posible y con igualdad de oportunidades para todos y todas. Esto es algo que debemos hacer entre todos y todas, olvidando si somos de derechas, de centro, de izquierdas, o de lo que sea... Para mi el político debe ser una persona que decide trabajar para las personas, independientemente del color, raza, religión, condición sexual, ideología política o procedencia geográfica. Señor Puig, no tengo otro remedio “Suspenso a su tarea política”.