dijous, 31 de juliol del 2008

SOS FAMILIA



TEXTO EN CATALÁN (MÁS ABAJO EL TEXTO EN CASTELLANO):
Avui, sortint-me una mica de la dinàmica d’aquest blog, us parlaré d’un tema personal. I en dic personal perquè encara que no m’afecta directament a mi ni a la meva família, si que els afecta a uns amics..., i això sempre es personal.

Us parlo d’uns amics d’origen magrebí. Son un matrimoni amb quatre fills, i la mes petita tan sols te un any. El mes gran, que te onze anys, pateix d’una disminució psíquica i també d’atacs epilèptics. Viuen a Pineda de Mar, en un pis amb no gaire bones condicions, però te un lloguer baix (prop de tres cents euros), i els permet tenir aixopluc i tirar endavant la família.

Be doncs, fa prop d’una setmana van rebre un burofax de la propietària del immoble dient que el proper 31 d’agost han de deixar el pis perquè no els vol renovar el contracte de lloguer. Encara no es poden creure que havent pagat puntualment el lloguer durant tots aquests anys (abans era pagar el lloguer que no pas menjar), d’avui per demà es trobaran al carrer amb quatre criatures... I no es pot fer res perquè la llei empara a la propietària... Estem intentant que els hi permetin un marge de temps fins a final d’any, per poder cercar un nou habitatge, però ara per ara el proper 31 d’agost es trobaran al carrer.

Us ho explico tot això perquè, si sabeu (sobre tot els que viviu a Pineda o a prop de la nostra vila) d’un pis de lloguer assequible, perquè d’una forma immediata el puguin ocupar els nostres amics, us agrairé de tot cor que m’ho feu saber. Malauradament per la urgència de la situació, i els diners que es poden permetre pagar, no cerquem l’habitatge ideal, aquell que tots entendríem per una llar digna. Així d’aquesta manera augmentem les possibilitats per trobar un sostre.

Per poder facilitar-me qualsevol informació podeu escriure’m al meu correu electrònic personal: jordi.sancho@ya.com

Amics i amigues, moltes gràcies per escoltar-me.

TEXT EN CASTELLÀ (A DALT EL TEXT EN CATALÀ):
Hoy, desviándome un poco de la dinámica de este blog, os hablaré de un tema personal. Y digo personal porque aunque no me afecta directamente a mi ni a mi familia, sí que afecta a unos amigos... y esto siempre es personal.

Os hablo de unos amigos de origen magrebí. Son un matrimonio con cuatro hijos, y la más pequeña tan sólo tiene un año. El mayor, que tiene once años, sufre de disminución psíquica y también de ataques epilépticos. Viven en Pineda de Mar, en un piso en no muy buenas condiciones, pero tiene un alquiler bajo (cerca de trescientos euros), y les permite tener cobijo y llevar adelante la familia.

Pues bien, hará una semana recibieron un burofax de la propietaria del inmueble diciendo que el próximo 31 de agosto deben dejar el piso porque no desea renovarles el contrato de alquiler. Aún no se pueden creer que habiendo pagado puntualmente el alquiler durante todos estos años (pagar el alquiler antes que comer), de hoy para mañana se encontrarán en la calle con cuatro criaturas... Y no se puede hacer nada porque la ley ampara a la propietaria... Estamos intentando que les concedan un margen de tiempo hasta final de año, para poder buscar un nuevo piso, pero hoy por hoy el próximo 31 de agosto se encontrarán en la calle.

Os cuento todo esto porque, si sabéis (sobre todo los que vivís en Pineda o cerca de nuestro pueblo) de un piso de alquiler asequible, para que de una forma inmediata puedan ocuparlo nuestros amigos, os agradeceré de todo corazón que me lo hagáis saber. Desgraciadamente, por la urgencia de la situación, y el dinero que se pueden permitir pagar, no buscamos el piso ideal, aquél que todos entenderíamos por un hogar digno. De esta forma aumentaremos las posibilidades de encontrarles un techo.

Para poder facilitarme cualquier información podéis escribir a mi correo electrónico personal: jordi.sancho@ya.com

Amigos y amigas, gracias por escucharme.