dimarts, 22 de setembre del 2009

CAS MILLET, LA PUNTA DE L’ICEBERG / CASO MILLET, LA PUNTA DEL ICEBERG


TEXTO EN CATALÁN (MÁS ABAJO EL TEXTO EN CASTELLANO):
Fèlix Millet, expresident de la Fundació Orfeó Català – Palau de la Música Catalana, ha confessat haver-se apropiat de tres milions d’euros per invertir-los en les seves propietats familiars i despeses privades. La veritat és que jo no em crec que un delinqüent que ja va ser condemnat a l’any 1984 per estafa i falsedat, no hagi robat més diners després de tants anys al capdavant de l’entitat.

Això sí, a l’any 1999 va rebre per part del govern de CIU la Creu de Sant Jordi. Serà que si robes amb classe i tens pedigree et donen premis i reconeixement... I per a més inri a l’any 2003 s’incorporà al Patronat de l’Institut Catalunya Futur, que és la secció catalana de la Fundación para el Análisis y los Estudios Sociales (FAES), la fundació presidida per José Maria Aznar. Veient les seves companyies no es d’estranyar que es trobi ara en aquesta situació.

Hi a quelcom que falla al nostre sistema democràtic i cal posar fil a l’agulla des de ja mateix. Perquè aquest cas no és més que la punta de l’iceberg...

Amb l’esclat de la crisi econòmica ens vam adonar que calien sistemes de control eficaços a les entitats financeres del país, i ara veiem que també fallen els mecanismes de control d’altres empreses i entitats, sobre tot de les Fundacions.

Sembla ser que els mecanismes de control ja existeixen però com moltes lleis que hi ha, o no s’apliquen o s’apliquen malament. I cal que ens posem les piles ja, perquè de segur que amb tot el que s’ha robat i s’està robant al nostre país ja hauríem sortit de la crisi fa temps...

Les auditories han de ser obligatòries, però de res serveix quan aquestes auditories detecten i assenyalen irregularitats i no es fa cas d’elles. Pot ser ja es hora de tirar del fil per arribar al cabdell i començar a depurar responsabilitats, arribant-hi fins on calgui.

TEXT EN CASTELLÀ (A DALT EL TEXT EN CATALÀ):
Fèlix Millet, ex presidente de la Fundació Orfeó Cátala – Palau de la Música Catalana, ha confesado haberse apropiado de tres millones de euros para invertirlos en sus propiedades familiares y en gastos particulares. La verdad es que no me creo que un delincuente que fue condenado en el año 1984 por estafa y falsedad, no haya robado más dinero después de tantos años al frente de la entidad.

Eso sí, en el año 1999 recibió por parte del gobierno de CIU la Creu de Sant Jordi. Será que si robas con clase y tienes pedigree te dan premios y reconocimiento... Y para más inri en el año 2003 se incorporó al Patronat de l’Institut Catalunya Futur, que es la sección catalana de la Fundación para el Análisis y los Estudios Sociales (FAES), la fundación presidida por José Maria Aznar. Viendo sus compañías no es de extrañar que se encuentre ahora en esta situación.

Hay algo que falla en nuestro sistema democrático y hace falta ponerse a trabajar desde ahora mismo. Porque este caso no es más que la punta del iceberg...

Con el estallido de la crisis económica nos dimos cuenta de que hacia falta sistemas de control en las entidades financieras del país, y ahora vemos que también fallan los mecanismos de control de otras empresas y entidades, sobre todo las Fundaciones.

Parece ser que los mecanismos de control ya existen, pero como muchas leyes que hay, o no se aplican o se aplican mal. Ya es hora de que nos pongamos las pilas, porque seguramente con todo lo que han robado y están robando en este país ya habríamos salido de la crisis hace tiempo...

Las auditorias deben ser obligatorias, pero de nada sirven cuando estas auditorias detectan y señalan irregularidades y no se hace caso de ellas. Tal vez ya es hora de tirar de la manta y empezar a depurar responsabilidades, llegando hasta donde haga falta.