divendres, 6 de juny del 2008

ADEU A LES BOMBES PENJOLL / ADIOS A LAS BOMBAS RACIMO


TEXTO EN CATALÁN (MÁS ABAJO EL TEXTO EN CASTELLANO):
El dia 30 de maig, els 109 governs presents a la Conferència Diplomàtica de Dublín van aprovar per consens el text d’un Tractat de prohibició de les bombes penjoll. És el text que reclamava la societat civil i a partir de la seva entrada en vigor quedaran prohibides totes les bombes penjoll.

El text aprovat supera totes les expectatives de la societat civil. És un text sense excepcions, que prohibeix tots els tipus de bombes penjoll (bombes de dispersió). No tindrà retards ja que no s’ha acceptat cap període de transició. El Tractat s’obrirà a la signatura dels Estats a Oslo, els dies 2 i 3 de desembre, i entrarà en vigor quan 30 països l’hagin signat i ratificat. Això, de ben segur que succeirà molt aviat si es te en compte l’immens recolzament que ha obtingut.

El cap de la delegació espanyola ha intervingut a la sessió plenària per expressar el recolzament del Govern espanyol al text (Felicitats i Mercès!). Seria molt bo que també fos un dels 30 primers que signin el Tractat a Oslo.

Des de avui ja es pot afirmar que es molt difícil o impossible que aquest tipus d’arma es torni a utilitzar: els països que recolzin el Tractat i el signin, perquè aquest s’ho prohibeix; i els que quedin fora, per la condemna moral que això comportaria.

Contingut extret de la pàgina web de Greenpeace:
http://www.greenpeace.org/espana/news/los-109-gobiernos-presentes-en

TEXT EN CASTELLÀ (A DALT EL TEXT EN CATALÀ):
El día 30 de mayo, los 109 Gobiernos presentes en la Conferencia Diplomática de Dublín aprobaron por consenso el texto de un Tratado de prohibición de las bombas de racimo. Es el texto que reclamaba la sociedad civil y a partir de su entrada en vigor quedarán prohibidas todas las bombas de racimo.

El texto aprobado supera todas las expectativas de la sociedad civil. Es un texto sin excepciones, que prohíbe todos los tipos de bombas de racimo (bombas de dispersión). No tendrá retrasos pues no se han aceptado periodos de transición. El Tratado se abrirá a la firma de los Estados en Oslo, los días 2 y 3 de diciembre, y entrará en vigor en cuanto 30 países lo hayan firmado y ratificado. Esto puede suceder muy pronto si se tiene en cuenta el inmenso respaldo que ha recibido.

El jefe de la delegación española ha intervenido en la sesión plenaria para expresar el respaldo del Gobierno español al texto (¡Felicidades y Gracias!). Seria muy bueno que también fuese uno de los 30 primeros en firmar el Tratado en Oslo.

Desde hoy ya se puede afirmar que es muy difícil o imposible que este tipo de arma vuelva a utilizarse: los países que apoyen el Tratado y lo firmen, porque éste se lo prohíbe; y los que queden fuera, por la condena moral que ello comportaría.

Contenido extraído de la página web de Greenpeace:
http://www.greenpeace.org/espana/news/los-109-gobiernos-presentes-en