dijous, 19 de juny del 2008

SUSPENS A EUROPA / SUSPENSO A EUROPA

TEXTO EN CATALÁN (MÁS ABAJO EL TEXTO EN CASTELLANO):
Realment trist…, l’Eurocambra aprova fins a 18 mesos la detenció dels “sense papers”. La dreta conservadora guanya a una esquerra dividida, amb el suport a la directiva per part de la delegació espanyola, a excepció de Josep Borrell, Raimon Obiols i Martí Grau. Cada cop més, els sense papers deixen de tenir drets..., sembla ser que no son persones que mereixin cap mena de consideració, i se’ls tractarà com a delinqüents, sense cap més altre delicte que el de voler trobar una vida millor per a ells/es i les seves famílies.

Ens queixem de països que violen flagrantment els drets humans de les persones, i què fem a Europa? Com podem dir res en contra d’EEUU per Guantànamo? Com podem dir res a la Xina pel Tibet i els drets de la pròpia població xinesa? Com podem dir res contra les dictadures que hi arreu del mon? Quina barra que tenim els europeus!

Lluitem contra la delinqüència, sigui quina sigui la procedència i la raça del delinqüent... Lluitem pels drets humans de tothom i no tan sols d’uns quants... Lluitem pels essers humans i no per les maquinàries econòmiques que fan que països com el nostre s’enriqueixin amb d’altres països, com poden ser els de procedència d’aquests immigrants “il·legals”. Per què no, els països rics i desenvolupats, s’encarreguen de que arreu del mon s’estengui la societat del benestar? Jo crec que seria la millor manera d’evitar que la gent s’hagués de buscar la vida fora dels seus països. Però hi a massa interessos creats, polítics i econòmics... No interessa fer ho perquè la solidaritat tan sols existeix de paraula i no de fets reals...

La solució és tancar i privar de la llibertat a les persones. Vergonyós! De vegades penso que anem cap enrere com els crancs. Però encara m’esparvera molt més veure que governs socialistes i progressistes recolzen aquestes mesures. Cada cop menys em sento representat a Europa ni en lloc! Pensava que la Unió Europea ens faria avançar positivament en moltes direccions, però me’n adono de que s’està convertint en tot allò que he denunciat més d’un cop de la mateixa ONU...

Què es tracte d’una manera més de que la ciutadania mantinguem econòmicament el negoci internacional, mundial, d’uns quants interessos polítics i econòmics? Suspens a Europa!

TEXT EN CASTELLÀ (A DALT EL TEXT EN CATALÀ):
Realmente triste..., la eurocámara aprueba hasta 18 meses la detención de l@s “sin papeles”. La derecha conservadora gana a una izquierda dividida, con el apoyo a la directiva por parte de la delegación española, a excepción de Josep Borrell, Raimon Obiols y Martí Grau. Cada vez más, l@s sin papeles dejan de tener derechos…, parece ser que no son personas que merezcan ningún tipo de consideración, y se l@s trata como delincuentes, sin otro delito que el de querer encontrar una vida mejor para ell@s y sus familias.

Nos quejamos de los países que violan flagrantemente los derechos humanos de las personas, ¿y qué hacemos en Europa? ¿Cómo podemos decir nada en contra de EEUU por Guantánamo? ¿Cómo podemos decir nada a China por el Tíbet y los derechos de la propia población china? ¿Cómo podemos decir nada contra las dictaduras que existen en todo el mundo? ¡Que desfachatez tenemos los europeos!

Luchemos contra la delincuencia, sea cual sea la procedencia y la raza del delincuente… Luchemos por los derechos humanos de todos y no tan sólo de unos cuantos… Luchemos por los seres humanos, y no por las maquinarias económicas que hacen que países como el nuestro se enriquezcan con países, como pueden ser los de procedencia de estos inmigrantes “ilegales”. ¿Por qué no, los países ricos y desarrollados, se encargan de que la sociedad del bienestar se extienda por todo el mundo? Yo creo que sería la mejor forma de evitar que la gente se tenga que buscar la vida fuera de sus países. Pero existen demasiados intereses creados, políticos y económicos… No interesa hacerlo, porque la solidaridad sólo existe de palabra en vez de con hechos reales…

La solución es encerrar y privar de la libertad a las personas. ¡Vergonzoso! A veces pienso que vamos hacia atrás como los cangrejos. Per me asusta todavía más ver cómo los gobiernos socialistas y progresistas apoyan estas medidas. ¡Cada vez me siento menos representado en Europa ni en ningún lugar! Creía que la Unión Europea nos haría avanzar positivamente en muchas direcciones, pero me doy cuenta que se está convirtiendo en todo aquello que he denunciado más de una vez de la misma ONU…

¿Qué se trata de un medio más de que la ciudadanía mantengamos económicamente el negocio internacional, mundial, de unos cuantos intereses políticos y económicos? ¡Suspenso a Europa!